Přeskočit na obsah

Tak jaká je? Ano či ne? Recenze nové hry odpoví

Bez slepic nejsou vejce a bez vajec nejsou dorty. A jako farmář v téhle hře se musíte postarat o to, aby se na trh dostávaly nejen vejce a dorty, ale i maso a mléko, což znamená pořádnou péči o prasata a krávy. Je čas nazout si holínky a vrhnout se do práce! Ve zbrusu nové recenzi jsme se podívali blíž na novou farmářskou hru, která vyšla v těchto dnech. A můžeme slíbit, že se máte na co těšit.

RECENZE HRY SPIDLA
RECENZE HRY SPIDLA

Čtyři druhy domácích zvířat

Základním hospodářským zvířetem je ve hře Farm Frenzy 2 slepice – ta snáší vajíčka, ze kterých se následně dá vyrábět vaječný prášek, chlebové placky a dorty. Dále ve hře najdeme prasata, které se zpracovávají na maso, krávy, z jejichž mléka se vyrábí sýry a v poslední fázi hry si můžeme dovolit chovat i pštrosy.

Co by to ale bylo za statek, kdyby na něm nežili psi a kočky? Samozřejmě jsou i zde! Psi pomáhají ochránit domácí zvířata před nepřítelem a kočky se zase potulují po farmě a pomáhají sbírat produkty ostatních zvířat. Tihle pomocníci ale stojí docela dost peněz, takže se k jejich využívání hráč většinou dostane až v pozdější části hry.

1
Farm Frenzy 2

Pozor na medvědy!

V našich končinách se majitelé hospodářských zvířat bojí spíš kuny nebo v posledních letech možná vlka, na Farm Frenzy mají problémy s medvědy. Zdá se to trochu podivné, každopádně tvůrci se rozhodli, že škodnou zde budou reprezentovat medvědi hnědí a pandy. Objevují se téměř v každém kole a je třeba zneškodnit rychlým klikáním – pokud se hráči podaří zavřít medvěda do klece, může ho dokonce i prodat na trhu.

2 1
Farm Frenzy 2

Jak to všechno funguje?

Farm Frenzy 2 nabízí hráčům obrovské množství levelů – rozhodně se nedá odehrát za jedno odpoledne, díky velkému rozsahu budeme moct s touto hrou strávit spoustu času. Postup úrovněmi je zaznamenaný na mapě městečka, které se navíc spolu s úspěchy ve hře zkrášluje, takže je to další motivace, proč pokročit ve hře.

Každé kolo má stanovený cíl, kterého je třeba dosáhnout, aby byl level úspěšně završen. K tomu jsou představeny dva časové limity – zlatý a stříbrný. Dosáhnout na zlatý limit je s postupujícími koly zatraceně těžké, ten stříbrný už se dá zvládnout snáz, obzvlášť když hráč dostane hru takříkajíc do ruky. Pokud nesplníme ani jeden z limitů, nic se neděje, zkrátka jenom v tomhle kole nezískáme trofej. Navíc se k danému levelu můžeme kdykoli vrátit a zkusit se v něm zlepšit.

Každý level trvá zhruba od jedné minuty u těch nejjednodušších až k pěti minutám u těch náročnějších. Není stanoven žádný časový limit, který by znamenal, že hráč kolo prohrál, což je skvělé především pro děti nebo hráče, kteří se nechtějí zbytečně stresovat.

3
Farm Frenzy 2

Továrničky na výrobu

Farmář na Frenzy se nespokojí jenom s prodejem vajec a mléka, chce rozjet pořádnou výrobu. A tak je postupně třeba dokupovat různé továrny – na chlebové placky, na dorty nebo na zpracování vepřového masa. Tyto fabriky se nakupují za hvězdičky získané v průběhu hry, ve stejném obchodě se dají nakoupit i různá vylepšení: třeba větší sklad, studna s větším objemem nebo agresivnější psi, kteří si ještě lépe poradí s medvědy.

4
Farm Frenzy 2

Jednoduchá, ale pěkná grafika

Co se grafického konceptu týče, dá se říct, že grafici nevymýšleli žádné složitosti. To ale vůbec nevadí, grafika je příjemně barevná a přehledná s čistými liniemi. Ve farmářských hrách záleží především na grafickém pojetí zvířat, a ta se ve Farm Frenzy povedla. Animace zvířátek je jednoduchá, ale zábavná. A když nám začne po louce pobíhat mezi prasaty a krávami pštros, vyvolá to úsměv na tváři snad každého hráče. Stejně tak je dobře a přehledně zpracována i mapa zachycující postup mezi úrovněmi, i když by určitě mohla být zajímavější.

5
Farm Frenzy 2

Slabší hudební doprovod

Samotný soundtrack není špatný a ke hře se hodí. Je sice trochu vlezlý, ale pokud si jej nepustíme vyloženě nahlas, působí jenom jako příjemný podkres hrající na pozadí. Otravné jsou všechny „farmářské“ zvuky – z neustálého kvokání slepic, troubení aut nebo opakovaného cinkání či řevu medvědů jde člověku za chvíli hlava kolem a raději si zvuky vypne.

Místnost s trofejemi

Kromě stříbrných a zlatých pohárů v každém kole jsou pro hráče připraveny i speciální trofeje – například za uchránění všech zvířat před medvědy nebo vyrobení tří set produktů nebo dokončení celé hry. Pokud se na sbírání trofejí nezaměříme, vyskakují na nás spíš náhodně, ale to nevadí, i tak udělají radost.

6
Farm Frenzy 2

Co by šlo vylepšit?

Bylo by fajn, kdyby hráči mohli už od prvních levelů pořizovat i jiná zvířata než slepice. Hra má vzestupnou tendenci, proto se ke dražším zvířatům dostává až postupně – zhruba kolem dvacátého kola začínají být běžnou komoditou prasata, později přibývají i krávy a úplně naposled pštrosi. Je však logické, že hráč by si chtěl vyzkoušet hru s krávou nebo pštrosem co nejdříve, ale vzhledem k astronomickým sumám na pořízení si to nemůže dovolit. První část hry by tak rozhodně byla méně monotónní, kdyby se v ní objevovala i „pokročilejší“ zvířata.

Mapa s postupem hrou je sice přehledná, ale mohla by být vizuálně hezčí a lépe zapadat do celkového grafického kontextu hry. Když si například představíme hezké barevné továrničky, které stavíme na naší farmě, je škoda, že na mapě najdeme jen obyčejné šedivé domky a boudy.

1
Farm Frenzy 2

Co nás na hře potěšilo?

Největší devízou je rozhodně velké množství levelů, které tak zajišťuje hráči dlouhé hodiny zábavy. Líbila se nám výborně pojatá grafika a ke skvělému zážitku přispívá dobře promyšlený a nastavený systém časových limitů v jednotlivých kolech.

Farm Frenzy 2 je výborná oddechová hra s dlouhou dobou hraní. Pro dospělého hráče bude čas strávený jejím hraním příjemným odpočinkem, děti se u ní budou bavit. Větší a zkušenější děti si užijí adrenalin při snaze dosáhnout na zlatý pohár, menší z nich ocení hezky vyvedená zvířátka a skutečnost, že level mohou dohrát v jakémkoli časovém limitu. Farm Frenzy 2 je rozhodně hra, kterou stojí za to si pořídit.

5572

Exkluzivně v kolekci 25 her na DVD!

Obsluhovačku Farm Frenzy 2 si můžete pořídit exkluzivně v DVD kolekci. Díky ní získáte 12 parádních hledaček, včetně dvou celých sérií Lovci Snárka a Poklady ostrova záhad. Budete si moct zahrát 10 rozmanitých obsluhovaček, včetně tolik oblíbeného farmaření. Anebo když na to přijde, klidně si procvičíte svůj mozek a postřeh u dohromady 3 logických, akčních nebo spojovacích her.

Tahle kolekce se umí trefit do noty všem. Bez rozdílu zájmů, pohlaví nebo věku. Složili jsme ji totiž přesně tak, abyste se u ni bavili s celou rodinou, navíc za výhodnou cenu. Každá hra vás vyjde jenom na pár kaček. Podívat se na kolekci

Nově v nabídce a ještě ve slevě!

U příležitosti zahájení prodeje této hry skrze elektornickou distribuci dáváme k dispozici slevový kód FF2, se kterým dostanete na tuto hru až do neděle 13.2.2022 slevu 20 procent. Nově v nabídce a ještě ve slevě? To je něco!