Přeskočit na obsah

Tajemný obraz krade děti! Prožijte na vlastní kůži děsivý příběh!

Jen obyčejný starý obraz, který možná díky motivu starého sídla působil trochu záhadně, nic víc. Jenže jeho původ je temný stejně jako jeho moc, a nebohý chlapec se tak stal jeho vězněm. Nikomu se za celé měsíce nepodařilo najít ani stopu, úřady naprosto selhaly. Matce proto nezbývá, než hledat pomoc jinde – u věštkyně.

Obal hry
Obal hry

U hledačky Zachraň syna už po pár minutách hraní zjistíte, že to nebude žádný maraton plný výzev s obludnou náročností, ale po všech směrech jednoduchá hra, která vás decentně pobídne, abyste vypnuli a jenom klikali po všem, co se v krásně propracovaných scenériích nachází. Koneckonců ani samotné předvolby obtížnosti vám moc na výběr nedají. Můžete se rozhodovat pouze mezi dvěma – snadnou a těžkou, jež vám ale hraní zkomplikuje jen vzácně.

Bohaté prostředí

Věštkyně vás s pomocí svého přívěsku odešle do světa fantazie, který se sám o sobě štěpí na 6 dalších paralelních světů. Každý představuje jednu kapitolu příběhu a útržek plátna, které musíte složit, abyste uvězněného kluka zprostili spárů zla. A každý je také úplně jiný. Dostanete se tak do hustě zasněžených oblastí, pohádkového lesa či světa stojícího před zánikem.

Se zpracováním všech scenérií si grafici skutečně pohráli – jsou neuvěřitelně bohaté na různé detaily a dekorace. Ručně malovaný styl tomu dal jakýsi punc nestárnoucí grafiky, na kterou se dobře kouká.

Videa s českým dabingem

Dějová linka je nejvíce zastoupena krátkými videy, jež se spouštějí při vstupu na dosud nepoznaný svět. Jejich poutavost značně zvedl český dabing, který u postav zní přirozeně a na místech, kde to bylo nutné, je přizpůsobená i jeho akustika. Hlas, který má znít tlumeně, zní opravdu tlumeně. Jen zamrzí vidět, jak na obrazovce s vyšším rozlišením zabírají dvě třetiny obrazu černé pruhy, a nebylo ani moc dobré zjistit, že mimo tato videa nejsou postavy vůbec dabované. Jenom hýbou pusou a vyhazují titulky.

Přímá cesta k cíli

Příběh jako takový se vývojáři rozhodli nekomplikovat o nic víc než hraní. Výsledkem je tak poměrně přímá dějová linka, kterou nic nenarušuje (nějaké zvraty nebo výraznější vedlejší linie). Dostanete se do nějakého světa, určitá postava vás poučí, co máte udělat, abyste dostali útržek plátna, a vy během toho narazíte na další dvě tři postavy s vlastně triviálním problémem, který musíte vyřešit. Do toho se občas sotva na vteřinku připomene zlý čaroděj Ethaniel, jediný záporák v této hře a zároveň tvůrce obrazu, aby vám to ztížil např. zničením mostu přes řeku. Kvůli tomu je obtížné celý příběh vnímat a užít si ho. Hra se soustředila čistě na hraní.

Mini-hry na odreagování

Ve všemožných hlavolamech spojujete, přesouváte, otáčíte a kreslíte. Jednoduchý princip, zvládnutelný postup, zkrátka nic těžkého. Hra je navíc originálně proložena mini-hrami, pro jejichž spuštění nepotřebujete žádný předmět, slouží spíše jako upevnění interakce s prostředím. Za zmínku stojí například vážení drahokamů, z jejichž hmotnosti se nakonec vyklube tajný kód.

Hledání v temných koutech

Hledací pasáže jsou jedna velká změť velmi dobře zamaskovaných předmětů, která vám buď sedne, nebo ne. Nedá se říct, že by byly obecně jednoduché, ani obtížné. Jejich koncept je víceméně pořád stejný, nicméně některou z nich projedete jak nic a na jiné, méně sympatické se klidně zaseknete na delší dobu. Každopádně je nelze nijak přeskočit nebo na ně jít oklikou v podobě nějaké náhradní skládačky. Navíc se na celé řadě míst spouští i dvakrát (jednou jako hledačka se seznamem a příště zase jako hledačka podle siluet), takže se určitě nezapomínejte vracet.

Všudypřítomné mince

Ve hře je sice pouze jediný sběratelský předmět, zato po něm musíte pátrat úplně všude – jsou jím zlaté mince. Nejen, že v každé oblasti jsou až dvě, ale vy na ně narazíte i ve všech hledačkách a dostanete je také za použití určitých předmětů z inventáře. Jenže co s nimi? Můžete za to pouze nakoupit dekorace do svého budoáru.

A je to vůbec bonusová kapitola?

Těžko říct. Její podoba je úplně stejná jako všech 5 kapitol hlavního příběhu, které jí předchází. Ve všem. V podání příběhu, hledaček, miniher, zpracování lokací a obzvláště délce, kvůli níž je asi nejobtížnější vidět nějaký rozdíl mezi hlavní hrou a bonusovkou. Budete ji mít odehranou za 30 minut, stejně jako ostatní kapitoly. Vlastní děj a dvojnásobná doba hraní by tomu odlišení bonusové části od zbytku hry rozhodně prospěla.

Rychlé rozcestí:

STAŽENÍ 99 MINUTOVÉ PLNÉ VERZE HRY: klikněte sem.

STRÁNKA HRY: klikněte sem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *