Tyto hry asi ještě nemáte…
Hry na DVD zasílané poštou

Aladinova lampa

 

 
 
Aladin je chudý mladík. Jednou se na útěku před strážemi propadne do zapomenuté jeskyně a nalezne tu kouzelnou lampu. V ní se ukrývá kouzelný džin, duch sloužící lampě a komukoli, kdo ji vlastní. Lampa přinese Aladinovi moc, slávu i bohatství, ale stále mu chybí to, o čem sní již dlouhá léta. Srdce princezny Maliky. Sultán ruku dcery nedá zadarmo. Aladin se musí vydat na dlouhou a nebezpečnou cestu za kouzelným jablkem
Spojujte symboly, hledejte skryté předměty a použijte všechna speciální kouzla ukrytá na hrací ploše. V pohádkovém příběhu o Aladinovi a jeho lampě vykonáte mnoho hrdinských činů. Proletíte se na létajícím koberci a spojíte lásku dvou mladých lidí. A především – báječně se pobavíte. Vypusťte džina z láhve a dejte se do hry!
 
Těšit se můžete na:

Velkou lásku,
Poutavý příběh
Nádhernou grafiku
Hezkou hudbu

 
Požadavky: Windows, procesor 1000 MHz a vyšší, 256 MB RAM, DirectX 8.1, 236 MB volného místa na disku. Doporučena je myš a zvuková karta. Před zakoupením hry prosím stáhněte demoverzi a vyzkoušejte jí. Pokud vám bude bez problémů fungovat demoverze, bude vám fungovat také plná verz​e.
 

 
Chcete se dozvědět více? Zde je recenze hry
 
Mít lampu a v ní džina, který vám splní každé vyřčené přání, tak musí být život jedině bezstarostný… ale Aladina přesto něco trápí. Je hluboce zamilovaný do sultánovy dcery Maliky a tady je i kouzelný džin krátký. Dokáže ale aspoň pomoci?
 

 
 
Orientální atmosféra hry si vás získá už na úvodní obrazovce. Na jejím pozadí běží soundtrack, který nenudí, a vysoká kvalita grafiky vysílá jasný signál, že se do této spojovačky chcete okamžitě pustit. Tedy až potom, co se rozhodnete, jestli to radši nehrát v okně. V režimu celé obrazovky se totiž obraz rád lepí k levému hornímu rohu.
 

 
 
 
„Mezižánrové“ propojení s bonusovými úrovněmi
Po načtení první úrovně začnete váhat, jestli vám s tím, že je to spojovačka, trochu nelhali… protože místo spojování hledáte malinké kousíčky 4 různých předmětů. Ve hře projdete 7 kapitolami, jež vždy začínají takovouto malou hledačkou.
 

 
 
Malou ale jedině co do počtu hledaných předmětů. Zabaví vás totiž paradoxně na delší dobu než jakákoliv z 6 až 12 spojovacích úrovní, které budou následovat posléze. Jednotlivé díly předmětů jsou skutečně mikroskopické, kontrastem i ostrostí navíc dokonale splývají s pozadím hledacích scének. Nestane se tedy, že byste nějakou část našli jen díky tomu, že už od pohledu vypadá jak přidaná Photoshopem. Hledání také stěžuje malá velikost hrací obrazovky a pohled na scénu z velké dálky, takže i pro zdravé oko je najít některé kousky výzva. Ještě štěstí, že existuje tip.
 

 
 
Ten vám ale neodhalí to, co se hledá snad nejhůře – klenoty. Na každé takové scéně můžete posbírat kolem 10 cenností (zlatých mincí, perel, drahokamů… vždy je to něco jiného), abyste za to dostali trofej. Pokud v hrách rádi plníte všechno na maximum, tak si ale musíte dávat pozor, abyste všechny cennosti našli dříve, než se vám podaří najít a použít všechny předměty. Po splnění hlavního úkolu už nebudete mít příležitost dosbírat zbytek, ne bez restartu celé úrovně. Jakoukoliv splněnou úroveň si můžete kdykoliv zahrát znovu, nic vás zbytečně neomezuje.
 

 
 
Oproti tomu jsou podstatně jednodušší bonusové úrovně, které každou kapitolu zakončují. I když běžící odpočet, během něhož musíte tento typ úrovně pokořit, dokáže zprvu vystrašit, sami záhy zjistíte, že se stačí akorát necourat. Jsou opět spojovací, takže pouze postupujte v klidu k „východu“ úrovně a zdoláte ji bez sebemenší námahy.
 

 
 
 
Vykliďte cestu!
Zmíněný „východ“ bude cílem vašeho snažení i v obyčejných úrovních. Abyste se k němu dostali, musíte odkrývat políčka s cestou. To uděláte spojením třech nebo více stejných kamenů, z toho jeden samozřejmě musí ležet na poli s částí cesty. Na ní se nachází mimoto nachází i části různých objektů – v každé kapitole hry sestavujete se svým džinem něco jiného. Jednou je to palác, pak zase loď… V levém horním rohu máte možnost sledovat, kolik procent kusů jste v dané úrovni sesbírali, a tudíž jak dlouho vám ještě zabere ji splnit. Vždy leží na cestě, nikde jinde je nehledejte.
 

 
 

 
 
 
Pár druhů kamenů, ale řada bonusů
Oproti jiným spojovačkám si nejde nevšimnout, jak často se daří dosahovat čtveřic – s trochou štěstí a taktiky dokonce tolikrát, co trojic. Na vině je nevelký počet barev kamenů – pouhé 4, a navíc hrajete na poměrně velké ploše. Díky tomu z toho máte šanci na čtveřici raz dva. Byť to hrací pole je někdy velké až příliš. Cesta tudy nevede, vůbec nic tam není… takže tam dělat tahy nedává smysl.
 

 
 
S varietou a zpracováním různých bonusů si ale dali mnohem větší práci. V zásadě je můžeme rozdělit na aktivní a pasivní: podle toho, jestli je aktivuje hráč (aktivní), nebo se spouštějí samy (pasivní).
 

 
 
Ve hře jsou celkem tři typy aktivních bonusů a všechny tři ničí kameny na vámi zvolených polích. Odlišují se pouze silou – kladivo lze zacílit jen na jedno pole, bombu na 9 a bouře ovlivní i polovinu hracího pole na obrazovce. Jejich nasazení musíte vždy pečlivě zvažovat, protože se nedobíjejí automaticky po určité době, ale doplňují se tím, že je Aladin při své cestě po hracím poli sebere. Jelikož se přenášejí z úrovně na úroveň, můžete si je všechny nechat až na pozdější, a tím pádem také obtížnější úrovně. Stav zásob těchto bonusů uvidíte v pravém horním rohu.
 

 
 
Naproti tomu pasivní bonusy se spíše snaží hru nějak ještě více zpestřit, i když byste se bez nich obešli… nebýt umělých překážek. Hrací pole je často rozděleno na několik částí skalním masivem, propastí, hustým porostem či pastmi. Se všemi těmito překážkami se musíte vypořádávat tak, že budete sbírat kameny nesoucí obrázek daného bonusu. Kupříkladu před skálou bude hra generovat kameny s obrázkem vrtáku, které musíte několikrát pospojovat, abyste ho nabili a mohli pokračovat dál.
 

 
 
 
A neméně překážek
Misky vah hojně zatížené bonusy z druhé strany vyvažují překážky, které výrazně omezují nebo zcela znemožňují pohyb s některými kameny. Konkrétně jde o staré známé řetězy, jež potkáte snad ve všech spojovačkách, a skleněné panely. Princip jejich likvidace je teoreticky snadný – kameny v řetězech spojujete do trojic s jinými, volnými a podobné je to i v případě panelů. Abyste je zničili, musíte přímo nad nimi opět spojit alespoň tři kameny stejné barvy.

 
Legrace proto přichází až při pohledu na rozmístění těchto překážek. Algoritmus v jiných spojovačkách je rozmisťuje nahodile, ale zde jsou zákeřně po celých sloupcích nebo řadách. Obzvláště v pozdějších úrovních nebude nijak vzácná situace, kdy se budete prolamovat i třemi řadami kamenů v řetězech za sebou.
 

 
 
Dva režimy – na pohodu i sprint
Před začátkem hraní si volíte mezi dvěma stupni obtížnosti – odpočinkovým a na čas. Protože ji později nemůžete změnit, je celkem škoda, že nikde v menu nejsou k nalezení bližší informace, co která volba přesně znamená – na jaké herní prvky má vliv a jakým způsobem.
 

 
 
Většina hráčů tak nejspíše raději zvolí možnost „Odpočinková“, třebaže obtížnější varianta z toho dělá úplně jinou hru. Především ji kompletně zbavuje stereotypu, který nejspíše pocítíte už v polovině hry, pokud se rozhodne ji celou odehrát za jedno odpoledne nebo večer.
 
 
Příběh s malým poselstvím
Příběh o Aladinovi a jeho lampě s kouzelným džinem se řadí mezi pohádky, které zná skoro každý. Jednoduchá, nekomplikovaná dějová linka je pro tuto hru z rodiny spojovaček doslova ideální nástavbou.
 

 
 
V tomto herním žánru si koneckonců ani spletitý příběh plný zvratů nebo piklí nemůžete dovolit. Člověk skáče z úrovně do úrovně a jakýkoliv děj tak hraje druhé housle, chtě nechtě. V Aladinově lampě je ale vidět, že si vývojáři plně uvědomovali, že role příběhu musí být v takovém případě jen podpůrná. Díky tomu se podařilo ho představit solidním způsobem, aniž by zážitek z něj kazily věci jako nelogické skoky v ději nebo narychlo splácaný konec.
 

 
 
Džinovy promluvy k Aladinovy v sobě také nesou snadno postřehnutelný a pochopitelný vzkaz. Neustále připomíná, že i přes svou kouzelnou moc nedokáže za Aladina vyřešit úplně vše. Musí se totiž aktivně snažit i on sám – něco si pouze umanout a čekat nikdy nestačí. Pro děti tak může být Aladin v jistém směru poučnou hrou.
 
 
Styl dabingu jako z audio pohádky
Této poučce se vaši potomci nevyhnou ani tehdy, pokud neumí číst. Celá hra je nadabovaná do češtiny, krátké dialogy nevyjímaje. Špičková kvalita dabingu posouvá příběh o Aladinovi o mnoho úrovní výše. Zpracováním skvěle sedí jak k doprovodným ilustracím, tak pohádkovosti děje… až si budete říkat, kde jste takový styl vypravování slyšeli. Ano, v audio pohádkách. Ten dojem je nezaměnitelný.
 

 
 
I s bonusovou sekcí!
Pokud patříte mezi ty, kteří po prvním spuštění nové hry ze zvědavosti důkladně prolezou každou položku v hlavním menu, neunikne vám ani poslední pozoruhodnost – sekce s bonusy.
 

 
 
V ní si můžete opakovaně přehrávat jednotlivé pasáže příběhu, akorát si je předtím samozřejmě musíte odemknout odehráním přímo ve hře. A tatáž mechanika se překvapivě používá i u dalších položek, tapet a spořičů. Jestliže se těmito výtvarnými díly rozhodnete kochat dříve, než hru dohrajete, tak nepochodíte. Motivy tapet by vám mohly příběh vyzradit dopředu… a to přeci nechcete. Proto se odemknou, až pokoříte určitou kapitolu.
 

 

+Klady
-Zápory

Poutavá grafika
Kvalitní český dabing
Dobře zapracovaný příběh
Sbírání ocenění a odemykání tapet
Morální poselství

Repetitivní hudba při hraní
Nudnější odpočinkový režim
Vynucené překážky

  Celkové hodnocení: 85 %

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *