Přeskočit na obsah

Finální díl Tajemného parku stojí za to! Čeká vás Poslední představení

Zmizelý mladý chlapec a agresivní mechanické hračky, které po něm zůstaly. Případu, který zaměstnává policii a děsí všechny ostatní, se samozřejmě chopí místní tisk a vy se v kůži redaktora vydáváte na místo dění.

posledni predstaveni 1
Recenze Tajemný park 3: Poslední představení

Říká se do třetice všeho dobrého a zakončení série Tajemný park je toho krásným příkladem. Zaujme vás úvodní filmeček, který krásně nastíní případ zmizelého chlapce a nebezpečí oživlých mechanických hraček. Hned po něm se přenesete do nádherně vykresleného světa, který je na mnoha částech důmyslně rozanimovaný. Hudba a dabing skvěle zapadá do každé lokace či rozhovoru a vy máte při hraní pocit, že hrajete velmi aktuální počin. Samozřejmě nechybí kvalitní a citlivě přidaný český překlad, díky kterému si hru užijí všichni bez ohledu na jejich jazykovou výbavu.

image 62
Obrázek ze hry Tajemný park 3: Poslední představení

Podle vyšetřovací verze chlapec jednoduše vešel do skříně a od té doby o něm nikdo nic neví. Jako zvídavý reportér je vaším prvním úkolem navštívit místo činu a hledat stopy, které mohli vyšetřovatelé přehlédnout. K tomu vám dopomůže herní nápověda, která vám vysvětlí základní herní prvky, jako je deník či mapa, ale hlavně základní orientace na ploše hry. Jedna z hlavních a oblíbených součástí hry, hledačka, zde funguje trochu jinak, než mohou být hráči zvyklí.

Jak jste jistě z jiných hledaček zvyklí, máte před sebou horu harampádí a sbíráte, co vidíte na seznamu. Po sebrání všech předmětů si zpravidla jeden či dva ponecháte. Ve hře Tajemný park je seznam menší, místo popisu vidíte pouze obrysy požadovaného předmětu, a ne vždy jej na hledací ploše vidíte. Mnohdy jsou předměty sofistikovaně schovány a pokud je nemůžete najít, musíte provést nějakou akci, která vám hledaný kousek odkryje. Kupříkladu najdete malý nožík, který použijete k rozřezání látky, za kterou se skrývá poslední předmět, který potřebujete.

image 63

Jindy zase máte ve změti různých předmětů najít motýla. Nestačí však kliknout, motýl totiž může uletět. Co v takovém případě uděláte? Najdete nejdříve síťku na motýly a až tou jej chytíte. Černobílému Modrovousovi zase musíte nejdříve vybarvit plnovous modrou barvou. Podobných ozvláštnění je ve zdejších hledačkách spousta a nečekejte, že byste je pokořili náhodným klikáním na předměty. Některé ze sebraných předmětů využijete dále, takže vám zůstanou v inventáři pro příští použití.

Jak jsme již zmínili v úvodu, hlavním prvkem příběhu je skříň, ve které zmizel pohřešovaný chlapec. Nejspíše mnoho neodhalím, když prohlásím, že velmi brzy projdete skříní i vy, jako vyšetřující reportér. Skříň ve hře funguje jako portál a vy se od té chvíle nacházíte v podivném světě plném mechanických udělátek a oživených strojů, které vám občas brání v průchodu, aby vám pak na jiném místě zase pomohly v postupu.

image 64

Během hry projdete více než 30 lokacemi v tomto podivném světě za skříní. S velkým počtem předmětů, které se vám občas nahromadí v inventáři, může dojít k zahalení a mírnému chaosu, kdy nebudete přesně vědět co a hlavně v jaké lokaci použít. Pro tyto případy jste vybaveni mapou, která má dvě funkce. Zaprvé zde vidíte seznam všech dostupných lokací s poznámkou, zda je na konkrétním místě možná nějaká akce. Druhou výhodou je používání mapy k rychlému cestování. Po kliknutí na zvolené místo se tam ihned přemístíte a nemusíte proklikávat jednu lokaci za druhou, abyste se dostali tam, kam potřebujete.

Co se rébusů týče, můžete očekávat běžné hádanky jako spojování předmětů, hledání nejkratší cesty k cíli a také klikání na určité symboly v předem stanoveném pořadí, jež si vaše postava pečlivě zapisuje do deníku, který slouží jako průvodce příběhem a pomocníkem s hádankami. Pokud se s nějakou hádankou budete trápit déle, než byste chtěli, je možnost si dopomoci herní nápovědou, kterou lze použít ve všech případech záseku. Jak už bývá u podobných her zvykem, většina hlavolamů vede k tomu, abyste se dostali dál a pomalu s vaším postupem odkrýváte po částech také hlavní příběh. To vše v rámci krátkých, ale povedených a skvěle ozvučených filmečků.

image 65

Tajemný park 3 – Poslední představení je vyšperkovaný poslední díl kvalitní série her hledaček, které to zkouší zase trochu jinak a podle mého názoru se jim to daří velmi dobře. Ozvláštnění v podobě logických hádanek při hledání předmětů je něco, co hráče nutí k přemýšlení a nestane se, že by přešel do módu tupého klikání na hromadu předmětů.

Celá série v elektronické distribuci i na kolekci

Přestože dějově na sobe jednotlivé díly Tajemného parku příliš nenavazují, rozhodně se vyplatí znát celou sérii. Tu si můžete nově pořídit v elektronické distribuci, kdy vám přijdou aktivační klíče na e-mail hned po zaplacení a vy se budete moct okamžitě pustit do hry. Výhodou je, že právě v těchto dnech je na poslední díl slevová akce, takže ho můžete získat výhodně.

Druhou variantou je sáhnout po kolekci 25 her, na které je kompletní série. A kromě ní samozřejmě další hledačky, obsluhovačky a další hry – kolekce je poskládaná tak, aby si na své přišli jak dospělí hráči v rodině, tak děti.

image 66
Kolekce 25 her