Přeskočit na obsah

V téhle hledačce útočí Šílený spasitel

Moderní hledačka Šílený spasitel přináší zajímavý námět: lékař, který vyvíjel supermoderní lék, zmizel a jeho laboratoř vyhořela. Po krátkém šetření to začíná vypadat, že za vším stojí farmaceutická lobby. Abychom však odhalili celý příběh a přišli všem záhadám na kloub, nezbývá než vyřešit spoustu hádanek a nalézt desítky ukrytých předmětů. Pojďme se na Šíleného spasitele podívat v aktuální recenzi.

spasitel fotka

Příběh jako z thrilleru

Vývoj nového léku, který je předmětem zájmu konkurenčních farmaceutických společností i světových vlád, je docela častým motivem objevujícím se v mnohých knihách a filmech. Takže byl čas promítnout ho i do počítačových her.

Toho se ujala právě hledačka Šílený spasitel. Detektiv, kterého vede hráč, přijel do laboratoří, ve kterých se vzácný lék vyvíjel, a snaží se zjistit, co se zde vlastně stalo. K ruce mu je sličná pomocnice, která má v laboratořích ještě jeden zájem – její bratr je totiž jedním z těch, kterým měl nový lék pomoci. Společně tak rozplétají celý zamotaný příběh a docházejí k hrůzným zjištěním.

spasitel 4 1

Moderní temná grafika

Mnoho současných hledaček si potrpí na hodně tmavou grafiku, která evokuje pocit tísně, ohrožení, případně apokalypsy. Šílený spasitel je jednou z nich. Vizuální stránka je velice dobře zpracovaná a působí velmi realistickým dojmem, ale přece jen při hraní na počítači nebo dokonce ještě menších obrazovkách je hodně temná a pro oči náročná.

Hra se odehrává v laboratořích, skladištích a na dalších podobných lokacích. Setkáme se tak s velmi běžným vybavením lokací – stoly, židle, velmi často skříně, a také spoustou nepořádku, mezi kterým se obvykle schovávají nějaké důležité předměty. Snadno uvěřitelné kulisy hry prospívají hráčskému zážitku.

spasitel 2 1

Debaty o žánru

Žánrově spadá Šílený spasitel někam mezi detektivní thriller a měkkou sci-fi. Sází na postupné odhalování stop, které vede k vyřešení případu i celé komplikované situace. Atmosférou se blíží k některým moderním noirovým sci-fi. Celkový koncept je velmi promyšlený – téma prorůstá do grafiky, hledaček i miniher. Všechno do sebe velmi pěkně zapadá a je radost sledovat, jak je všechno komplexní.

Standardní hledačky

Úkoly s hledáním ukrytých předmětů jsou v Šíleném spasiteli docela pravidelně rozmístěny. Jsou vytvořeny z psaných seznamů hledaných věcí a odehrávají se na místech s velkou dávkou nepořádku – na stolech, ve skříních, v koutech místnosti s haraburdím. Drží si průměrnou laťku – po vizuální i zábavní stránce neurazí, ale ani nijak zvlášť nenadchnou. Běžný hráč hledaček je projde, aniž by ho na nich něco zvláštního zaujalo.

Hledačky mají střední obtížnost. Poměrně dost je ztěžuje skutečnost, že i v lehkém herním módu se nápověda dobíjí velmi dlouho. Na druhou stranu je tu možnost celý úkol přeskočit, což u hledaček nebývá běžné.

spasitel 6

Velká dávka miniher

S hlavolamy tvůrci v Šíleném spasiteli rozhodně nešetřili. Objevují se od první lokace a narazit se na ně dá hodně často. Mají střední obtížnost, dají se vyřešit bez větších problémů. Většina z nich je zaměřená na logiku – matematické úkoly, propojování obvodů atd. Je sympatické, že jsou hlavolamy přizpůsobeny tématu hry, na druhou stranu pro hráče, kteří nemají tento druh úkolů zrovna v oblibě, to bude trochu náročnější.

spasitel 5 1

Tu a tam zádrhel

Dost nedokonale vyřešená je v Šíleném spasiteli nápověda. Úvodní myšlenka je přitom velmi povedená – naše nápověda má tvář a je součástí příběhu, takže to vypadá, jako bychom s ní spolupracovali v týmu. Jenže i v lehkém módu se dobíjí opravdu velmi dlouho. Obtěžující je to především v hledačkách, kde se dřív dobije tlačítko přeskočit, než dobít, takže to hráč nakonec vzdá a raději přeskočí celou hledačku, než čekat na nápovědu. Zadruhé nenapovídá zrovna vhodným způsobem – hráč si pořád musí hodně domýšlet.

Občas je na některá místa nutné klikat vícekrát, než zareagují. V případě přiblížení některých oblastí se párkrát stalo, že hra zamrzla – vždycky pomohlo využití nápovědy, která obraz pokaždé rozpohybovala.

Jedná se spíše o detaily, ale u hledaček z top skupiny, do které by Šílený spasitel rád patřil, jsme zvyklí na lepší podmínky.

spasitel 8

Máme deník, nemáme mapu

Deník se v Šíleném spasiteli povedl. Má několik barevně odlišených sekcí a vypadá jako doopravdy vedené záznamy. Graficky i herně velmi dobré zpracování! Ve hře chybí mapa, což je docela škoda, protože by si ji hledačka podobného rozsahu a ambicí rozhodně zasloužila.

Dobrý dabing a hudba

Hledačka je slušně nadabovaná, což potěší všechny, kdo se nechtějí trápit s cizojazyčnými hrami. Vhodné je to také pro hráče z řad dětí a seniorů, kteří mají potíže se čtením nebo titulky nestíhají. Hudba není v příběhu příliš výrazná, ale hodně povedené jsou zvuky, které doprovázejí například minihry, objevování nových předmětů atd. Ozvučení zkrátka není příliš mnoho co vytknout.

spasitel 9

Šílený spasitel – shrnutí

Šílený spasitel je hledačka, která se bude nejvíce hodit pro méně a středně zkušené hráče hledaček. Takoví určitě ocení příběh, kvalitní zpracování i dobře připravené hledačky a úkoly. Profíci už sice určitě hráli špičkovější hry, než je Šílený spasitel, ale pokud shánějí průměrně dobrou hledačku, u které by strávili dvě tři odpoledne, potěší Šílený spasitel i je.

Nezapomeňte, že hra je nyní ve slevě!

Šíleného spasitele právě teď najdete na našem e-shopu s velmi pěknou slevou. Jestli máte rádi moderní, detektivně zaměřené hledačky, rozhodně ji neváhejte využít. Akce poběží už jen pár dnů.