Přeskočit na obsah

Roztomilé Bambulky putují za záchranou

Bambulky jsou hry typu spoj tři. Není to však žádná obyčejná spojovačka. Má vlastní příběh a velmi originální a povedenou grafiku. Hráči se v ní mohou těšit na roztomilé Bambulky, které putují nehostinnými oblastmi, protože z jejich země je vyhnal zlý černokněžník. Hráče čekají desítky levelů, ve kterých budou mít za úkol pospojovat barevné Bambulky a dostat je do bezpečí.

bamb

Rychlý příběh na začátek

Od jiných spojovaček se Bambulky liší tím, že mají pro svého hráče připravený příběh. Ten se objevuje hned začátku. Vypráví příběh malých Bambulek, jejichž zemi napadl zlý černokněžník. Bambulky se nyní snaží dostat přes lávové oblasti a další ošklivá místa do bezpečí.

Příběh samozřejmě není nijak komplikovaný a netvoří žádnou velkou část hry, nicméně kvitujeme, že se vůbec objevil. Dává smysl tomu, co na obrazovce vidíme po zbytek hry.

bambulky 12

A co že to na obrazovce vidíme?

Základem jsou lokace vytvořené z nebezpečných míst – například zmíněnou sopečnou krajinou. Tudy míří stovky barevných, chlupatých koulí s očima, které se jmenují Bambulky, pryč. Pokud bychom je ale nechali jít cestou, kterou si zvolily, bídně by zahynuly v nějaké ošklivé nástraze.

Hra má celkem 50 levelů, záleží na hráči, za jak dlouho dohraje jeden, avšak žádný z nich netrvá déle než pár minut. Putování Bambulek je rozděleno do 7 různých částí a každá z nich má jiné vizuální zpracování, takže se hra proměňuje a neomrzí se. Po úspěšném dokončení každé části získá hráč klíč, který pasuje do zlaté brány, jež je na konci cesty Bambulek: tudy se naše roztomilá chlupatá stvoření nakonec dostanou do bezpečí.

bambulky 7

Systém hraní a bonusy

Samotný princip hry je velmi jednoduchý. Bambulky jsou různě barevné a v koloně, kterou utíkají ze země, jsou promíchané. Hráč je mezi sebou vyměňuje a jakmile dostane na jedno místo tři a více Bambulek, zachrání je a Bambulky zmizí. Proud uprchlíků se však posouvá dál a dál a hrozí, že dřív nebo později nevědomky naběhne do nějaké smrtící pasti. Proto musí být hráč rychlý a pospojovat Bambulky do skupin co nejdříve.

Pomocníkem mu v tom mohou být různé herní bonusy. Některý z nich donutí Bambulky, aby ve svém bezhlavém úprku zpomalily, jiný je otočí a Bambulky půjdou chvíli na druhou stranu – tedy pryč od potenciálního nebezpečí.

bambulky 6

Grafická stránka hry

Vizuální zpracování je velmi povedené. Nehledejme v něm nic komplikovaného ani žádné zvláštní umění, přesto je grafika opravdu pohledná. Pokud ji srovnáme s jinými spojovačkami, kde obvykle najdeme spoustu barevných kamenů ve statickém rámcovém poli, pak Bambulky jdou úplně jinou cestou. Využívají dramatického pozadí, které se proměňuje nejen v každé herní části, ale i v každém levelu. Samotné Bambulky jsou opravdu rozkošné, mají velmi hezké barvy a pohybují se napříč herním polem.

Dost se také povedla i mapa, do níž se propisuje postup hrou. Reflektuje jednotlivé herní části a hezky dokresluje pohádkovou atmosféru hry.

bambulky 1

Hra jako stvořená pro děti

Bambulky jsou vynikající hrou, která potěší primárně děti. Představují příběh, kde je jasně vymezeno dobro a zlo, dovoluje pomáhat roztomilým nevinným bytůstkám, využívá hezkých barev a pěkné, jednoduché grafiky. Hra má snadnou hratelnost, takže si s ní za pár chvil poradí i malé děti. Bambulky umožňují dětem, aby si osvojily rychlé vnímání barev, jednoduché počítání i rychlé reakce.

To však rozhodně neznamená, že by Bambulky nemohli hrát i dospělí. Naopak, pro ně poslouží tahle spojovačka jako skvělá oddychovka, u které si člověk vyčistí hlavu třeba po náročném dni v práci. Dospělý hráč asi nebude mít problém dokončit všechny levely bez větších obtíží, čímž mizí adrenalinový prvek, ale jako relaxační hra jsou Bambulky stále skvělé!

bambulky 11

Pár tipů. co by šlo vylepšit do příště

Bambulky jsou vážně povedenou hrou, takže by klidně mohly mít i dvojku. Pokud by k tomu došlo, doporučovali bychom rozšířit příběh – například by se mohli nějaké cut scény odehrávat při přechodu z jedné herní části do druhé. Samotné herní pole by mohlo být ještě méně statické – ať na Bambulky srší láva, ať se jim do cesty staví překážky atd. Dospělí hráči by potom určitě ocenili, kdyby se trochu zvýšila náročnost levelů, tohle je pro zkušeného hráče brnkačka.

Hra pro celou rodinu

Při provádějí Bambulek na jejich strastiplné cestě hráč získává body. Díky tomu je možné s Bambulkami třeba i soutěžit. Děti se mohou mezi sebou nebo třeba s rodiči střídat v tom, kdo nasbírá za level víc bodů a udělat si tak z obyčejné spojovačky adrenalinovou zábavu. S Bambulkami vás rozhodně čeká velká spousta legrace.

bambulky 10

Zábavné Bambulky

Popravdě – Bambulky nejsou žádná komplikovaně vyvíjená, moderní hra se spoustou funkcionalit. V rámci svého žánru a jako oddechová hra však splňují všechno, co od takového hry můžeme požadovat. Má velmi dobrou a zábavnou grafiku, krátký příběh a co je hlavní – samotné spojování je vymyšlené velmi originální a chytlavou formou. Jestli sháníte hezkou hru pro děti nebo kvalitní oddechovku pro sebe, rozhodně zařaďte Bambulky do svého výběru. Nebudete litovat.

bambulky 13

Bambulky nyní ve slevě!

Nezapomeňte, že Bambulky jsou nyní ve slevě. Až do 11. března 2022 je získáte jen za 99 Kč, což je vážně slušná sleva 40%. Bambulky budou skvělým dárkem pro vaše děti, který je zabaví na celé dlouhé hodiny, aniž byste se museli bát, že děti tráví čas u nějakých krváků nebo stříleček. A tuhle parádu nyní můžete získat za necelou stovku!