Recenze hry Ze života hmyzu

Vaše hmyzí říše se pomalu rozrůstá. Mravenci si v klidu a míru sbírají potravu. Včelky z květu sají chutný nektar. Naprostá idylka. Pak však narazí na další hmyzí obyvatele a začíná nelítostný boj. Boj na život a na smrt. Kdo zůstane neporažen? Budete to vy a vaše hmyzí osazenstvo?

Přesně takhle vypadá úvod nové strategie „Ze života hmyzu“. Postavíte se do čela svých pracovitých mravenců, včeliček, brouků chrobáků, plivačů a dalších roztodivných červíků a hmyzáků. Vaším úkolem je zlikvidovat agresivní nepřátelské brouky. A ochránit tak vaše nebohé tvorečky před naprostým vyhynutím. Oproti jiným strategickým titulům je hra „Ze života hmyzu“ geniálně jednoduchá. Osvojení herního principu vám zabere jen pár minut. Na výběr máte několik jednotek, které můžete vyrábět. Základní jednotkou jsou malí a slabí mravenci, které můžete vyrábět bezplatně. Mravenci mohou stejně jako všechny další jednotky, které jsou označené shodným názvem „sběrači“, sbírat žluté kuličky. Ty slouží jako stavební materiál, ze kterých můžete následně vyrábět nové jednotky.

Vaši hmyzí armádu může tvořit až 20 primitivních hmyzích tvorečků:-). Některé slouží primárně pro sběr, jiné jsou určené ke konfrontaci s nepřítelem. V každé misi máte vy i váš sok určených několik vchodů, ze kterých můžete vysílat své jednotky na nepřítele. Každá jednotka se liší svou rychlostí, odolností i silou útoku. Část jednotek umí létat, jiné umí útočit na dálku. Vždy tak musíte pečlivě rozmýšlet, kterou jednotku vyšlete na nepřítele. Zda to má být slabý sběrač, útočná včela nebo plivací brouk, který zničí své nepřátele ze zálohy. Všechny druhy jednotek však nemáte zpřístupněné hned ze začátku. Další nový hmyzí druh získáváte vždy po dokončení určité mise. Během hry získáváte také zkušenosti a medaile (bronzové, stříbrné, zlaté). Například když dokončíte misi bez ztráty kytičky (nepříteli se nepodaří poškodit vaši základnu), získáte medaili „Ochránce“, atd.

Celkově na vás čeká necelých 40 misí. Nejčastěji musíte dobýt základnu nepřítele nebo osvobodit spřátelenou jednotku v zajetí. Některé úvodní mise dokončíte bez problému na první pokus. V pokročilejší fázi kampaně však hra již důkladně prověří vaše strategické schopnosti. Obtížnost hry je schválně nastavená tak, aby ji zvládli dokončit i příležitostní pařmeni (a půvabné pařmenky). Díky jednoduchému hernímu principu a roztomilým herním postavičkám je to ideální hra i pro děti. Herní titul „Ze života hmyzu“ je navíc hardwarově zcela nenáročný a bez problémů poběží i na slabších strojích.

Velkým plusem této strategické simulace je možnost hry ve dvou hráčích, kdy jeden hráč ovládá vše pomocí klávesnice a druhý pomocí myši. Hra pak dostává úplně jiný rozměr. Jakmile sedí na druhém konci lidský protivník, přichází teprve ta pravá zábava. Ostatně, pokud jste někdy s kamarády hráli nějakou hru ve dvou u jednoho počítače, asi víte, o čem je řeč. O vzájemné popichování a hašteření ve stylu „Kdybych tam neposlal toho brouka, tak jsem vyhrál já!“ nebude zcela jistě nouze.

Pridat.eu