Recenze hry Zahrádka v oblacích

Máte zahrádku? Pokud ano, víte jistě dobře, co pěstování nejrůznějších rostlinek obnáší. On to vlastně ví i člověk z města, který má té zeleně jen trošku v bytě nebo na balkóně, případně se celý týden nedočkavě těší na svou zahrádku u chaty či chalupy. Ale taková zahrádka na počítači? Proč ne, navíc to může být docela fajn zábava. Nevěříte? Čtěte dál a dáte mi určitě za pravdu.

Recenze: J. Jehlička

Máte-li rádi dekorační květiny nebo jsou vám bližší ty rostliny, které lze zužitkovat v kuchyni, na které se zaměříte, to bude záviset jen a jen na vás. Podívejme se tedy na hru trochu zevrubněji.

zvb

Jedna z úvodních scén, které vás zavedou do děje

ÚVODEM

Hlavní hrdinkou je sympatická dospívající slečna, která se jmenuje Zuzka. Nemá to ale vůbec jednoduché, jednoho dne ji totiž rodiče se zarmoucením postaví před skutečnost, že rodinná restaurace se nedá udržet. Tudíž se s rodinou musejí podniku vzdát, prodat svůj krásný dům a přestěhovat se do menšího bytu. Navíc se objevil další problém, Zuzka začíná studovat na vysoké škole a to také není zadarmo. A prostě si to asi nebudou moci dovolit. Jenže to by nebyla Zuzka, aby nevymyslela spásné řešení, jak vše napravit, získat peníze a školu úspěšně dokončit. Nápad vypadá docela bláznivě, jenže hrdinku nic nezastaví a už se pouští do farmaření, vlastně do pěstování skoro všeho, co roste z hlíny. Vžijte se do její role a vydělejte vlastníma rukama první peníze. Úspěch dokáže každého motivovat, takže pak už to půjde, ačkoli úplně jednoduché všechno tedy rozhodně nebude.

zvb

Komunikace ve formě bublin je jasná a přehledná

JAK HRA FUNGUJE

Instalace hry je velmi jednoduchá, probíhá stejně jako celá hra pouze v češtině. Podporovány jsou operační systémy Windows XP, Vista 7/8, nároky velmi malé. Postačí procesor 1 GB RAM, Direct X a 150 NB volného místa na disku. Tvůrcem původní hry je firma Melesta Games, která už má na svém kontě mnoho úspěšných titulů. Ke hraní budete potřebovat samozřejmě myš a zážitek by pochopitelně nebyl dokonalý bez zvukové karty. V nastavení můžete zvolit režim celé obrazovky, odděleně lze také nastavit úroveň podkreslující hudby a zvuků ve hře. Postavy komunikují ve formě tradičních bublin s textem, grafika je jednoduchá, ale příjemná na pohled.

zvb

S vyděláváním herních „peněz“ se situace začíná zlepšovat…

Činnost ovládáte kliknutím na požadované místo, princip snadno pochopí i ti, kteří se jinak s počítači příliš nekamarádí. Na začátku nechybí nápověda, která i začínajícího hráče provede prvními úskalími hry a za chvíli je první úkol splněn, vložením do výtahu nakonec vypěstovanou mrkev prodáte a ejhle! Dostanete kromě peněz totiž i diamanty, což je vlastně takový bonus ve hře, který vám umožní…kdepak, už jste slyšeli dost, to by potom nebyl žádná herní zážitek. A že se o nějaké napínavé a dramatické momenty se při pěstování zeleniny a květin nemůže jednat? To byste se divili, jen vše vyzkoušejte sami! Postupně se vám otevřou další a další úrovně (hra jich obsahuje celých šedesát!), využít můžete hned šest různých střech. Pokud jim vtisknete ten správný a originální ráz, bude radost se na ně jen podívat, jejich mapu si snadno zobrazíte po vyvolání herního menu. Zahrada může mít charakter mexický, americký, italský nebo i čínský, vyberte si podle svého vkusu nebo vyzkoušejte všechny.

zvb

Ukládání hry je jednoduchá a snadné

Co budete vlastně pěstovat? Nabídka je téměř nepřeberná: květiny (lilie, růže, pivoňky, karafiáty…), zelenina (jahody, mrkev, zelí, dýně, okurky, zelí, melouny…) nebo třeba i populární houby shiitake, vypěstovat můžete dokonce skutečné stromy. Ale nechte se raději také trochu překvapit. Pokud budete potřebovat zahradnické náčiní, stačí se obrátit na výrobce ekologicky šetrných výrobků, výběr je obrovský. Všechny své výpěstky ale nemusíte prodat tak, jak jste je sklidili. S vhodným vybavením budete schopni úrodu zpracovat a nabídnout spotřebitelům rovnou hotové výrobky, výdělek bude tedy ještě větší. Vždyť takové ovocné šťávy, zavařeniny a saláty, to je vynikající artikl, pokud budou z ekologicky vypěstované zeleniny, div vám zájemci ruce neutrhnou. A když je třeba ohroženo konání svatby, protože ta správná přenádherná kytice pro nevěstu prostě není, můžete situaci vyřešit právě vy v roli Zuzky!

zvb

Svatba se rušit nebude, Zuzka se o to postará!

zvb

Ale bylo to tedy na poslední chvíli…

Důležité je i sledovat čas, vždyť by to nebyla napínavá hra, kdyby šlo všechno samo a jako na drátkách. Ale každá situace má své řešení. A pokud se občas něco nepovede, prostě to zkuste znova, nikdo učený přece z nebe nespadl.

zvb

Mapa střech, kde můžete v roli Zuzky pěstovat, co vás napadne

zvb

Zahradničíte, nakupujete a prodáváte…

KOUPIT NEBO NEKOUPIT?

Novou napínavou hru ZAHRÁDKA V OBLACÍCH pořídíte ve všech trafikách, jen nesmíte moc dlouho otálet, vaši potomci by vám jinak mohli následně i trochu vyčinit, že jste nebyli dost pohotoví a všichni ostatní že hru mají. Ačkoli ze hry nebolí ruce ani záda, naučí se děti správný přístup k pěstování rostlin, pochopí i to že potřebují pravidelnou a svědomitou péči a navíc…ano, i to podnikatelské myšlení budou rozvíjet přesně tak, jak to doba vyžaduje. A třeba se jednou stanou úspěšnými (a bohatými, jak jinak) podnikateli právě v tomto perspektivním oboru. Tak rychle do trafiky, snad tam na vás ještě jedna „Zahrádka“ zbyla!

zvb

Úvodní obrazovka působí příjemně optimisticky, grafika je opravdu kouzelná

Hra neobsahuje násilí a přímo z ní sálá pohoda, dobrá nálada a snaha dokázat všem okolo, že poctivou prací Zuzka skutečně překoná všechny nástrahy a problémy, které jí občas docela zlomyslný a škodolibý Osud nastrčí do cesty. Určitě to není hra jen pro malé děti, pobaví se i dospělí, právě to je přece účelem a cílem správné hry tohoto typu! Neváhejte a dejte se do pěstování co nejdříve, ať prožijete se Zuzkou celé dlouhé a napínavé dobrodružství!

zvb

S technikou jde vyrobit i lahodný finální výrobek…

Pridat.eu