Recenze hry Kdo jsem?

Pokud se našim hrám věnujete, bude vám tahle docela povědomá hned od začátku. Svou originální 3D grafikou nezapře příbuznost s Městem bláznů, které vám firma Špidla Data Processing nabídla už před rokem, budete mít možnost se do něj opět vrátit. Více v pokračování článku!

Konečně se můžete vydat za dalším trochu potrhlým a velice napínavým dobrodružstvím, tentokrát ale v roli tajného agenta, vyšetřujícího záhadné dění ve městě. Ano, je to opravdu znovu město Thundel, jenže to je jedna z mála věcí, které víte najisto. Máte totiž (coby herní postava, samozřejmě) opravdu veliký problém! Nevíte vůbec, co přesně máte vlastně udělat, kam jít, kde jste se tady vzali a kdo vůbec jste… S tím se přece musí rychle něco udělat, tajemný vnitřní hlas vám totiž našeptává, že jinak by se mohly začít dít nežádoucí a dokonce i nebezpečné věci. Lákají vás tajemství a objevování záhadných fakt, nejste zrovna strašpytel a líbilo se vám dobrodružství ve Městě bláznů? Potom začněte instalovat novou hru už během čtení této recenze, napínavý příběh na vás čeká.

kjs

Instalace hry je velice jednoduchá a rychlá, budete s ní hotovi rozhodně mnohem rychleji, než s mnohými hlavolamy a zapeklitostmi ve hře. Ale nebojte se, vždy je možné sáhnout po zeleném tlačítku pro tipy a rady, potom trochu potrápíte závity své šedé kůry mozkové a řešení je tu! Právě tento typ her kromě příjemného zážitku a zábavy přináší i trénink logického (ačkoli tedy občas na hranici absurdity, ale právě proto je hra mnohem zábavnější!) myšlení a uvažování, které určitě využijete i kdykoli jindy. Po dokončení instalace se dostanete na přehlednou úvodní obrazovku, kde zkušený hráč už přesně ví, jak nastavení provést a začínající matador se snadno orientuje. Volba hry na celou obrazovku a nastavení poměru mezi hudbou a herními zvuky je snadná, kdykoli ji navíc lze i v průběhu hry překonfigurovat podle potřeby.

kjs

VSTUP DO HRY

Po spuštění samotné hry proběhne trochu zmatečná (zřejmě je to ale záměr tvůrců, jak časem sami pochopíte) animace rychle se střídajících scén. Jakmile vstoupíte do hry, hned na začátku se vám přímo do překvapeného obličeje šklebí kulomet za barikádou z pytlů a vedle zarputile se tvářícího vojáka přísný policista. Chtějí po vás jméno nebo alespoň přezdívku, vy si ale opravdu na nic nepamatujete. O to, že mluvíte pravdu, je přesvědčuje i vpravo nahoře umístěný detektor lži, který v kombinaci s ukazatelem vašeho tepu a jakýmsi dalším záhadným budíkem doplňují nepříliš optimistickou scénu. Mluví na vás jazykem, který pamětníkům hned připomene již zmíněné Město bláznů, tedy jakousi mumlavou, ale docela roztomilou nesmyslnou hatmatilkou, ke které se objeví samozřejmě nezbytné bubliny s českým textem. Hra je převedena do češtiny kompletně, nemusejí se ničeho obávat ani ti, kteří k počítačům a cizím jazykům jinak moc kladný vztah nemají. Odpovíte kliknutím na osobu, se kterou jste se rozhodli komunikovat a je to, nic složitého v ovládání na vás opravdu nečeká, vše je skutečně intuitivní a přijde prakticky samo od sebe.

kjs

Grafika postaviček i předmětů a prostředí je v moderním komixovém stylu, trochu vypoulené oči, baňaté nosy, prostě charakteristická kresba, které vás provázela už při první návštěvě roztomilého městečka Thundel. Z uvítání zpoza namířené hlavně máte dojem, že vás tady nějak moc rádi nevidí, dokonce to uslyšíte přímo do očí. Ale kam jít a co dělat, když v hlavě máte jak po generálním úklidu. Zpoza rohu vykoukne dědula, který by vám rád pomohl, ale vy vlastně ani netušíte, na co se ho přesně zeptat. Ze začátku i průměrně zkušený hráč ocení zelené tlačítko v levém dolním rohu, to si ale nechte až pro případ, že opravdu netušíte, jak dál. Je to totiž jakási skrytá nápověda, která vám v případné nouzi poradí, co hledat, kam se vydat nebo co s předměty ve vašem inventáři podniknout. Vpravo dole se potom nachází červené tlačítko, jehož pomocí se vrátíte zpět. Prostě jako jste to praktikovali ve Městě bláznů, nic překvapivě nového. Občas ale budete za zelené tlačítko zřejmě vděční, pokud tedy nejste ten typ, který je nad hádankou schopen sedět i několik hodin a jakákoli pomoc nebo tip by ho smrtelně urazily. Takže jdete zase dál…

kjs

KUDY A JAK DÁL…

Pořád ten zoufalý pocit bezmoci a nejistoty. Kde jinde se poptat, než na policejní stanici? Jenže ani to vždycky nemusí být ten nejlepší nápad, jak možná brzo zjistíte. Budete také sbírat předměty, prohrabávat se takovým kufrem se spoustou pokladů i zbytečností může být občas docela přínosný způsob, jak zjistit něco sami o sobě. A ve vaší situaci berete zavděk každým jen trochu slibným řešením, které se naskýtá. Takže se můžete pustit do celkem zábavného přebírání v kufru, až konečně narazíte na ty správné předměty, které si můžete uložit do inventáře. Ten je zobrazen v dolní části obrazovky a působí velice přehledným dojmem. V něm budete předměty v pokročilejší fázi hry i kombinovat tak, aby bylo možné je použít k řešení dalších logických úkolů a činností. Pozor, papírky jdou často i otočit a něco může být napsáno z druhé strany!

kjs

CO ZAJÍT DO HOTELU?

Z kousků papíru, které jste našli v kufru, můžete sestavit konečně další velmi důležitou pomůcku, která vás bude hrou provázet a současně vám umožní cestovat z jedné lokace do druhé. Ano, správně, je to stará dobrá mapa! Sice už trochu odrbaná, růžky zkroucené, ale co byste si bez ní počali? Na mapě se totiž objevují další a další místa, která bude třeba navštívit, takže tento krok je pro další postup hrou prostě nevyhnutelný.

kjs

Vždycky, když splníte nějaký úkol nebo projdete úspěšně minihrou (těch si užijete víc než dost, nebojte se), zazní veselé fanfáry, které oznamují pokoření dalšího důležitého bodu ve hře. Takže (nebojte se a klidně čtěte, to je opravdu úplný začátek hry a dál už vám nic vyzrazovat nebudu) podle mapy se vydáte do hotelu, na tuhle stopu vás navedl jeden z předmětů, které jste našli právě v tom podivném kufru. Věci lze posunovat a odkládat na stranu, postačí tedy chvíli se přehrabovat v prapodivné směsce předmětů, až konečně najdete ty, které budete nezbytně potřebovat!

kjs

Upřímně řečeno, co je tohle za hotel? To individuum za recepčním pultem, přidrzlý frajírek, který má nohy ležérně hozené na stolní desce a evidentně se své práci příliš nevěnuje, přišel k cedulce „Zaměstnanec měsíce“ asi hodně podivným způsobem. Jenže co se dá dělat, do hotelu se dostat potřebujete, třeba právě váš pokoj pomůže poodkrýt konečně nějaký střípek ze ztracené minulosti.

kjs

Právě ten chlapík v recepci vám ale vstup do pokoje nijak neusnadní, na to se můžete spolehnout! Pořád by chtěl peníze nebo vyžaduje nejrůznější protislužby. A vy si tak nutně potřebujete zavolat, máte totiž papírek s číslem, co kdyby právě tohle osvětlilo něco z vaší identity? Inu, když jsou kapsy prázdné, co se dá dělat, vyhrnete si rukávy a dáte se do práce…

kjs

Do mapy budou postupně přibývat další lokace, které můžete později kdykoli navštívit, při řešení úkolů to často bude totiž nezbytné. Nemyslete si, že práce bude hned hotová a budete se ale hrou jen tak procházet! Ani nápad, vážení, pořád je co dělat, co hledat, skládat a vymýšlet. Toho vymýšlení si užijete opravdu dost, o tom přece tyhle hry jsou, proto jste se do ní určitě pustili. Tak si přestaňte stěžovat a šup uklidit dvorek!

kjs

Co se bude odehrávat v kadeřnictví, to už nebudu ani naznačovat, počítejte ale s tím, že tady na vás nuda rozhodně nečeká!

kjs

A jak si někteří lidé dokáží uložit třeba jízdní kolo, to také asi nebude jen tak samo sebou, tohle město je prostě záhadami a tajemstvími přímo prošpikované. Už se těšíte? Jen vydržte, v recenzi už vám opravdu nic dopředu nevyzradím a ještě se můžete dozvědět pár zajímavých věcí.

kjs

Jen ještě takovou perličku pro ty, kteří tvrdí, že něco najít je možné i v pořádném nepořádku, prostě i tam, kde se věci začínají prolínat a splývat v prapodivnou masu… Tak až budete něco hledat tady, užijte si to!

kjs

ABY SE HRA ROZBĚHLA, BUDETE POTŘEBOVAT:

• Operační systém: Windows XP, Vista, Windows 7 nebo Windows 8
  • CPU: 1.6 GHz
  • RAM: 1024 MB
  • Na pevném disku nejméně 196 MB
  • DirectX 9.0
  • Pokud budete hru stahovat, potom i připojení k internetu a vhodný prohlížeč

KLADY A TAKÉ ZÁPORY HRY

+  na pohled hezká 3 D grafika ve stylu moderního komixu

+  jednoduché i obtížnější logické hádanky, různé typy originálně řešených miniher

+  nápověda zeleným tlačítkem, pokud ji nebudete zneužívat a vše si příliš usnadňovat

+  potkáte ve hře více než dvacet různých postav

+  více než 70 obrazovek, které budete prozkoumávat

+  rychlá a snadná instalace

+  Kompletní čeština v instalaci i ve hře samotné

-  Poměrně krátká hrací doba, zkušení hráči projdou hrou za tři až čtyři hodiny

-  Hudební motivy se časem začínají opakovat, řešením je ztlumení hudebního podbarvení

-  Zelené tlačítko, pokud ho budete zneužívat

-  Pokud jste ještě nehráli Město bláznů, hned ho začnete shánět

Kdykoli během hry se snadno dostanete do menu, kde můžete zvolit uložení, výběr jiného hráče, nastavení nebo se rovnou podívat na naše stránky pro výběr dalších her. Takže si hru pěkně užijte a napište potom ostatním, jak se vám líbila. I já si takovou malou hráčskou recenzi rád přečtu, podělte se o své dojmy a pocity s dalšími hráči!

Recenze: Jehlička

Pridat.eu